Att vara mamma och plugga är mera än heltid

Ja men så är det ju, man jobbar ju hela tiden och nu känner jag att jag måste ligga ett steg före barnen hela tiden annars ligger det kläder på ställen som i köket eller en drös med skor innanför dörren eller massa disk på bänken och köksbordet som ett avlastningsbord.. ja ni känner ju säkert till denna roll, nu har jag skrivit namn på saker och satte upp badrumsregler främst för att lilla ison oxå ska få lite insyn i vad vi har för enkla regler här, exp att vi inte kliver in och sätter oss med stallkläder i soffan vi byter om direkt efter stallet och duschar och istället för att barnen ska ta en ny handduk varje gång så ska den hängas tillbaka på sin krok efter dusch, man ska tvätta händerna efter toabesök mm ja lite sånna regler 🙈

Barnen har åkt buss idag fram och tillbaka till skolan och det går jätte bra den stannar bredvid vårat hus (skolbuss)☺️ nöjda och glada barn och idag har ison fått en vän i sin klass så nu längtar han massor tills i morgon. Alice har gympa i morgon så väskan hennes är packad by me✌️
Jag har dukat upp redan ikväll inför frukosten i morgon bitti ja det är superskönt med ett litet försteg facktist. 
Barnen har ridit en sväng idag och ison har nu lärt sig och rida helt själv i paddocken 😍
Övrig tid blev skola idag 8:15-15:30 massa pluggande idag och även lite praktiska saker fick vi lära oss idag som byte av stomipåse, provtagning, stick i fingret, blodtryck, insättning av kateter, insulin mm och vissa saker kunde jag redan. 
Kongur har fått rosa man efter att han kliat sig mot faluröd färg 😂😂😂 stilit👌🏻
Eftersom jag blev 3 barns mamma över en sommar så försöker jag hitta allas rutiner och nu blir det och spara kvitton från matkassan så man kan se vad vi landar på varje månad i mat ca. 
Nu har jag även hunnit med och tvätta två maskiner med tvätt ikväll samt vikt all tvätt så nu tänker jag lägga mig. Väcka barn står först på schemat i morgon bitti ❤️☺️

- Ison har lärt sig och rida själv
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress